Technical Articles

مقالات فنی

میز توزین (ترازو) آزمایشگاهی
 

میز توزین (ترازو) آزمایشگاهی

میز توزین یا (ترازو) آزمایشگاهی، یک میز تخصصی است که برای ارائه سطحی پایدار و بدون لرزش برای ترازوهای آزمایشگاهی و تجهیزات حساس طراحی شده است. این میز معمولاً در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و علمی که در آن اندازه گیری‌های دقیق مورد نیاز است استفاده می شود.

میز توزین (ترازو) آزمایشگاهی، یک میز تخصصی است که برای ارائه سطحی پایدار و بدون لرزش برای ترازوهای آزمایشگاهی و تجهیزات حساس طراحی شده است. این میز معمولاً در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و علمی که در آن اندازه گیری‌های دقیق مورد نیاز است استفاده می شود.

در اینجا برخی از ویژگی ها و ملاحظات میز ترازو (میز توزین آزمایشگاهی) آورده شده است:

متریال: میزهای توزین آزمایشگاهی اغلب از موادی ساخته می‌شوند که لرزش‌ها را به حداقل می‌رسانند، مانند گرانیت یا سنگ مرمر یا قطعات بتنی سنگین وزن. این مواد پایداری بسیار خوبی را فراهم می کنند و به کاهش اثرات ارتعاشات خارجی بر روی ابزارهای حساس کمک می کنند.

ایزولاسیون: میز توزین ممکن است دارای ویژگی‌های خاص اضافی برای ایزوله کردن میز از ارتعاشات خارجی باشد. این می تواند شامل مواد الاستیک ضد ارتعاش یا سیستم ایزولاسیون پنوماتیکی باشد که ارتعاشات ناشی از کف یا منابع دیگر را جذب و به حداقل می رساند.

تراز کردن: میز توزین آزمایشگاهی باید دارای پایه های قابل تنظیم بوده تا سطح میز کاملاً تراز گردد. این یک امر مهم برای اندازه‌گیری دقیق نمونه‌ها محسوب شده و باعث جلوگیری از ایجاد نا ترازی و تاثیر منفی برعملکرد تعادلی میز ترازو (میز توزین) می گردد.

اندازه و ظرفیت وزنی: اندازه و ظرفیت وزنی میز توزین را برای قرار دادن تجهیزات آزمایشگاهی خاصی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید در حتما در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی را فراهم می کند و می تواند ترازو و سایر ملزومات و ابزارهای شما را تحمل کند.

خواص ضد الکتریسیته ساکن: برخی از میزهای توزین (ترازو) آزمایشگاهی ممکن است دارای خواص ضد الکتریسیته ساکن باشند تا از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری کنند که می تواند در اندازه گیری های حساس اختلال ایجاد کند. البته این یک آپشن خاص برای میز توزین (ترازو) محسوب می شود و برای آزمایشگاه‌هایی با کاربری‌های خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

سازماندهی و لوازم جانبی: به دنبال میزهای توزین با گزینه‌های ذخیره سازی یکپارچه یا لوازم جانبی مانند قفسه‌ها یا کشوها باشید تا لوازم و تجهیزات مربوط به توزین آزمایشگاهی خود را مرتب و به راحتی در دسترس قرار دهید.

تاسیسات: برای سهولت کار میز توزین می بایست با توجه به تعداد و نوع ترازوی آزمایشگاهی مجهز به یک یا چند پریز برق باشد. بهتر است میز توزین دارای یک پریز برق دوخانه باشد که یکی به برق شهر و دیگری به برق اضطراری یو پی اس (UPS) متصل گردد.

ارگونومی: ارگونومی میز از جمله ارتفاع و دسترسی سطح کار را در نظر بگیرید. استفاده از آن برای مدت طولانی بدون فشار یا ناراحتی باید راحت باشد.

هنگام انتخاب میز ترازو (توزین) آزمایشگاهی، مهم است که نیازهای خاص خود و نوع ابزاری را که استفاده می کنید در نظر بگیرید. مشاوره با تامین کنندگان یا سازندگان مبلمان و فرنیچر آزمایشگاهی (تجهیزات سکوبندی و میزبندی آزمایشگاهی) می تواند به شما کمک کند تا میز توزینی را پیدا کنید که به بهترین وجه مطابق با نیازهای شما باشد. در این خصوص شرکت مهندسی پترونیک صنعت آماده پاسخگویی به نیازهای شما در این ضمینه است. لطفا با ما تماس بگیرید.

> لینک مشاهده محصولات میز توزین (ترازو) آزمایشگاهی پترونیک

میز-توزین-پترونیک
میز-توزین-پترونیک-صنعت
تصاویر
  • میز توزین (ترازو) آزمایشگاهی
عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه

برای مشاهده آخرین اخبار و اطلاعیه ها عضو خبرنامه سایت شوید

  • پترونیک
آدرس

آدرس:

تهران، سعادت آباد، خیابان سی و هفتم، پلاک 36، ساختمان سینا، واحد 4 ،کدپستی: ۱۹۹۸۸۱۳۳۸۵

شماره‌های تماس

شماره‌های تماس:

021-88681088 و 88681872-021

ایمیل
ایمیل: info@petronic.ir

درباره پترونیک

شرکت مهندسی پترونیک صنعت (سهامی خاص) با هدف ایجاد توانایی در تجهیز کامل آزمایشگاه ها و سایت های آزمایشگاهی مبتنی بر اصول فنی و ایمنی بگونه ای که موجبات عملکرد صحیح آزمایشگاه ها را فراهم آورده و به تبع آن دقت در خروجی های آنها را تضمین نماید تاسیس گردید.

بیشتر بخوانید

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت مهندسی پترونیک صنعت می باشد. | حریم خصوصی

|